Sibbe Live!: Klassinen keskiviikko – Sibelius-museo Siirry pääsisältöön

Matti Moilanen, sello, Esa Moilanen, piano

Ludwig van Beethoven: Sonaatti pianolle ja sellolle nro 5, op.102 nro 2

César Franck: Sonaatti sellolle ja pianolle A-duuri

Esa Moilanen on musiikin maisteriksi valmistumisensa jälkeen toiminut erilaisissa muusikon tehtävissä kamarimuusikkona, liedpianistina sekä omin soolokonsertein. Viimeaikaisista kamarimusiikki kumppaneista  mainittakoon Kammari –kvartetti, jonka kanssa hän on esittänyt monet merkittävimmät pianokvintetot. Hän on ollut myös aktiivisesti mukana Pianoaura ry:n toiminnassa sen perustamisesta lähtien, toimien tällä hetkellä sen puheenjohtajana. Nykyisin Esa Moilanen työskentelee yhdistyneen Turun konservatorion ja musiikkiopiston pianonsoiton lehtorina sekä kamarimusiikin ohjaajana ammatillisessa koulutuksessa.

Matti Moilanen on valmistunut sellonsoitonopettajaksi Turun konservatoriosta vuonna 1990. Valmistumisensa jälkeen hän toimi Oulun kaupunginorkesterissa sellon varaäänenjohtajana sekä äänenjohtajana ja vuodesta 1998 Turun seudun musiikkiopistossa sellonsoitonopettajana. Vuonna 2020 tapahtuneen Turun seudun musiikkiopiston ja Turun konservatorion yhdistymisen jälkeen hän on toiminut Turun konservatorion ja musiikkiopiston sellonsoiton lehtorina. Matti Moilanen toimii muusikkona laaja-alaisesti esiintyen säännöllisesti sellistinä ja kamarimuusikkona. Hän on esiintynyt eri kokoonpanoissa useilla suomalaisilla musiikkijuhlilla, osallistunut moniin Turun kaupunginteatterin musikaalituotantoihin ja toiminut avustajana Turku filharmoniassa. Kotipaikassaan Sauvossa hän toimii kulttuuriseuran puheenjohtajana ja on osallistunut säveltäjänä ja sanoittajana lukuisiin sauvolaisiin kesä- ja talviteatterituotantoihin.