Sibelius-museo saa uuden katon – Sibelius-museo Siirry pääsisältöön
← Takaisin

Sibelius-museo saa uuden katon

27.01.2021

Sibelius-museon katto uusitaan keväällä 2021. Remontti aloitettiin 1.2. ja sen odotetaan valmistuvan toukokuun alussa. Remontti ei vaikuta museon toimintaan eikä aukioloaikoihin.

Sibelius-museon katto on alkuperäinen vuodelta 1968, jolloin Woldemar Baeckmanin suunnittelema nykyinen museorakennus vihittiin käyttöön. Koko katto uusitaan 1.2.–1.5.2021. Katon kermi on tullut elinkaarensa päähän, ja se täytyy vaihtaa ennen kuin vesikatto vahingoittuu. Kattoremontin yhteydessä uusitaan myös kattoikkunat. Työn suorittaa Varsinaisbitumi Oy.

– Uudistamme Sibelius-museon katon varmistaaksemme rakennuksen kunnon säilymisen. Sibelius-museo on arkkitehtoninen nähtävyys ja tärkeä kulttuurinen osa Turun kaupunkikuvaa. Siksi on tärkeää ryhtyä näihin toimenpiteisiin ja uusia katto ennen kuin vahinkoja ehtii tapahtua, säätiön kiinteistöpäällikkö Mika Soinio

Kattoremontti ei vaikuta museon toimintaan eikä aukioloaikoihin.

– Museon toimintaa voidaan jatkaa suunnitelmien mukaisesti remontin aikana. Remontti näkyy rakennuksen ulkopuolella, ja atriumpiha on suljettu, mutta sisätiloissa remontti ei häiritse museon vierailijoita. Remontti ei myöskään häiritse kevään Sibbe Live! -konsertteja, intendentti Unna Toropainen toteaa.

Museorakennus on mukana Docomomon listalla rakennuksista, jotka ovat erityisen merkityksellisiä suomalaiselle modernille arkkitehtuurille.