Kuraattoriopastus: Muutakin kuin ukkoja #2 – Sibelius-museo Siirry pääsisältöön

Kuraattoriopastus: Muutakin kuin ukkoja #2

Kuraattoriopastuksella tutustumme näyttelyyn Muutakin kuin ukkoja. Oppaana toimii näyttelyn kuraattori, taidekokoelman intendentti Ulrika Grägg.

Kuulemme näyttelyn taustasta, esillä olevasta taiteesta ja lahjoittajista kokoelman takana. Ensimmäiset taidelahjoitukset vastaanotettiin 1920-luvun alussa, viimeisin vuoden 2023 lopussa. Keitä ovat esitellyt lahjoittajat ja millaista taidetta he ovat lahjoittaneet Åbo Akademin säätiölle sen 107-vuotisen historian aikana?

Näyttelyyn sisältyy muotokuvia, maisemamaalauksia, asetelmia sekä teoksia niin uskonnollisin kuin arkipäiväisin aihein. Miten ja minkälaisin perustein teokset on valittu juuri tähän näyttelyyn?

Opastukselle mahtuu 15 hlö. Varmistat paikkasi saapumalla ajoissa paikalle. Opastus sisältyy museolipun hintaan.

Opastuksen kieli on suomi.

Tervetuloa!