Sibbe Atrium Live: Tytti Arola – Sibelius-museo Siirry pääsisältöön

Sibbe Atrium Live: Tytti Arola

Tytti Arola on säveltäjä ja äänitaiteilija, jota kiinnostaa arjen tuominen konserttitiloihin, moniaististen sävellysten tekeminen sekä tilallisen äänen kanssa työskentely. Teoksissaan Arola hyödyntää usein elektroniikkaa ja kenttä-äänityksiä. Viime aikoina hän on innostunut soittamisen kehollisuuden tutkimisesta sekä soitinten rakentamisesta. Arolan tuotantoa on esitetty esimerkiksi Helsingin juhlaviikoilla, Tampere Biennalessa, Musica Novassa, Pohjoismaisilla musiikkipäivillä, Meidän festivaalilla ja Flow Festivaalilla. Tällä hetkellä Arola työskentelee Koneen Säätiön tuella.

Konsertissaan Sibelius-museossa Arola soittaa musiikkia neljälle kaiuttimelle, elektroakustisia sävellyksiään viululle sekä uusia elektronisia kappaleitaan.