Vieraita Lontoosta: Ofer Falk & Roger Chase – Sibelius-museo Siirry pääsisältöön

Vieraita Lontoosta: Ofer Falk & Roger Chase

23.08.2024 19:00 – 20:00

Peruslippu 25€ (+palvelumaksu)

Opiskelija/ eläkeläinen 15€ (+palvelumaksu)

← Kaikki tapahtumat

Ofer Falk, viulu, Roger Chase, alttoviulu

W.A. Mozart: Duo nro 2 B-duuri K 424

Bohuslav Martinů: 3 madrigaalia (Duo nro 1) H. 313

Jean-Marie Leclair: Sonaatti A-duuri 2 viululle op. 3 nro 2 (sov. Chase ja Falk)

Alessandro Rolla: Duo Concertante C-duuri

Israelissa vuonna 1967 syntynyt Ofer Falk opiskeli legendaarisen pedagogin Ilona Feherin johdolla Tel-Avivissa ja myöhemmin professori Dora Schwarzbergin johdolla Wienissä.

Ofer on voittanut lukuisia palkintoja kansainvälisissä kilpailuissa, kuten Henryk Szeryingin erikoispalkinnon (1993) ja ykköspalkinnot Moskovan 10. kansainvälisessä Tšaikovski-kilpailussa (1994) ja Montrealin kansainvälisessä viulukilpailussa (1995).

Ofer debytoi English Chamber Orchestran solistina helmikuussa 2003, ja hänet kutsuttiin välittömästi uudelleen seuraaviin esiintymisiin. Ofer on konsertoinut Yhdistyneessä kuningaskunnassa myös Barbicanissa, Queen Elizabeth Hallissa, Saint Martin in the Fieldsissä ja Purcell Roomissa.

Huhtikuussa 2017 Ofer esitti Lange-Mullerin konserton ensi kertaa Orchestra dell’Arten kanssa.

Falk johti Orquesta Filarmónica de Gran Canariaa vierailevana kapellimestarina marraskuussa 2017.

Kansainvälisesti hänen esityksiään on esitetty sekä radiossa että televisiossa, mm. BBC Radio 3:ssa, Saksan Radio-Berliinissä, Israelin radiossa ja televisiossa, Venäjän valtion radiossa ja televisiossa sekä Kanadan radiossa (CBC).

Ofer on taitava kamarimuusikko. Hän oli Schidlof-kvartetin perustajajäsen ja johtaja (1994-2001), Falk-kvartetin johtaja (2001-2003) ja vuodesta 2007 vuoteen 2015 Allegri-jousikvartetin johtaja, joka esiintyi muun muassa Murray Perahian ja Jack Brymerin kanssa. Hän on levyttänyt kolme CD-levyä Schidlof-kvartetin kanssa (Linn Records), yhden Falk-kvartetin kanssa ja kolme Allegri-kvartetin kanssa.

Ofer on viulunsoiton professori Trinity Laban Conservatoiressa ja Guildhall School of Music and Dramassa. Hän pitää myös vuosittaisia mestarikursseja Uzmah-festivaaleilla Kroatiassa.

Ofer soittaa cremonalaisen Nicolò Amatin vuonna 1661 valmistamaa viulua.

Lontoossa syntynyt Roger Chase opiskeli Royal College of Musicissa Bernard Shoren johdolla ja Kanadassa Steven Starykin johdolla, ja hän työskenteli lyhyen aikaa myös legendaarisen Lionel Tertisin kanssa.

Hän debytoi Englannin kamariorkesterin kanssa vuonna 1979, ja sen jälkeen hän on soittanut solistina tai kamarimuusikkona suurissa kaupungeissa eri puolilla Yhdistynyttä kuningaskuntaa, Yhdysvalloissa, Kanadassa, Australiassa, Uudessa-Seelannissa, Japanissa, Lähi-idässä, Intiassa, suurimmassa osassa Itä-Eurooppaa, koko Länsi-Eurooppassa, Skandinaviassa ja Etelä-Afrikassa.

Hän on ollut jäsenenä monissa yhtyeissä, kuten Nash Ensemblessa yli 20 vuoden ajan, London Sinfoniettassa, Esterhazy Baryton Triossa, Quartet of Londonissa, Hausmusik of Londonissa ja Lontoon kamariorkesterissa. Hänet on myös kutsuttu soittamaan sooloviulua moniin merkittäviin brittiläisiin orkestereihin sekä muihin orkestereihin Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa, mukaan lukien Berliinin filharmoniseen orkesteriin.

Hän on levyttänyt EMI:lle, CRD:lle, Hyperionille, Calalle, Virginille, Duttonille, Centaurille, Naxosille ja Floating Earth Recordsille. Chase on osoittanut monipuolisuuttaan soittamalla kansanmusiikkiyhtyeen kanssa vahvistetulla alttoviululla, solistina autenttisella soittimella ja avantgarden edustajana.

Chase on opettanut Yhdistyneen kuningaskunnan Royal College of Musicissa, Guildhall Schoolissa ja Royal Northern College of Musicissa. Hän on toiminut professorina Oberlin Collegessa, ja tällä hetkellä hän opettaa Rooseveltin yliopistossa Chicagossa sekä Trinity Laban Conservatoiressa Lontoossa.

Palvelumaksu koskee Lippupisteestä ostettuja lippuja.