Sibbe Atrium Live: Antti Tolvi – Sibelius-museo Siirry pääsisältöön

Sibbe Atrium Live: Antti Tolvi

Antti Tolvi (s. 1977 Paneliassa) on turkulainen äänitaiteilija ja esiintyjä. Antti on ollut yksi Suomen kokeellisen musiikin kentän merkittävimmistä nimistä vuodesta 2002 lähtien. Antti on esiintynyt kolmella mantereella (yli 400 keikkaa) ja häneltä on julkaistu 14 soololevyä. Vuodesta 2016 lähtien Antti on pitänyt 15 yksityisnäyttelyä ja osallistunut 22 ryhmänäyttelyyn. Vapaus, rauha, kiitollisuus ja minimalistinen estetiikka heijastuvat usein Anttin teoksissa, joissa yhdistyvät ääni, valo, tuuli, vesi, kehon tuntemukset ja elävät visuaaliset elementit. Teoksia on ollut esillä mm. Rovaniemen Taidemuseossa (2022), Helsingin Juhlaviikoilla (2021), Musica Nova -festivaaleilla (2021), Huuto Galleria HKI:ssä (2021), Helsinki Biennaalissa (Teemu Lehmusruusun työryhmä 2021), Porin taidemuseossa (2020), Titanik Galleria TKU:ssa (2022 & 2019) ja Sinne Galleria HKI:ssa (2017). Antti Tolvin teos Melu ja muoto on osa Wihurin säätiön kokoelmaa. Antti on myös järjestänyt vuodesta 2014 lähtien vuosittaista Kiilan äänipäivät -äänitaidefestivaalia Kemiönsaarella.

Antti työskentelee yleensä äänien äärilaitojen kanssa, hiljaisuutta ja staattista dronea yhdistellen tai aivan toisessa ääripäässä rikkaiden värikkäiden äänien kanssa.