Fredagar på Sibbe: Patrik Kleemola & Uusinta Ensemble – Sibelius-museo Hoppa till huvudinnehållet

Fredagar på Sibbe: Patrik Kleemola & Uusinta Ensemble

Vuxen 25€

Studerande/ pensionär 15€

← Alla evenemang

Uusinta Ensemble: Maria Puusaari, Aleksi Kotila, violin, Max Savikangas, altviolin, Pinja Nuñez, Tomas Nuñez, cello, Aapo Juutilainen, kontrabas

Patrik Kleemola, gitarr

Konserten kommer att innehålla två urpremiärer:

Hans-Jürgen Gerungs Concertino för gitarr och stråksextett och Tiina Myllärinens (Bad) Dreams Come True för stråkkvartett.

Konserten innehåller också Markku Klamis gitarretyder och Harri Suilamos Die Trauben hängen saftig – Bernhard-Fragmente II. Båda verken och Kleemolas videoinspelningar av dem har i år uppmärksammats i ISCM – International Society for Contemporary Music’s The ISCM Virtual Collaborative Series. Klami hade premiär för sitt första gitarrverk i Sibeliusmuseums konsertserie hösten 2020.