Din säkerhet är viktig för oss – Sibelius-museo Hoppa till huvudinnehållet
← Tillbaka

Din säkerhet är viktig för oss

14.10.2020

Välkommen på trygga konsertbesök

Under höstens evenemang tar vi i beaktande de restriktioner som coronaviruset medför och följer THL:s säkerhetsinstruktioner. Vi uppdaterar instruktionerna vid behov.

• Konserterna är i allmänhet utan paus och deras längd är ca. 60 minuter.
  • Vi tar in endast 80 åhörare i salen.
  • I salen beaktas säkerhetsavstånd.
  • Sittplatserna bredvid varandra är menade för personer som hör till samma hushåll.
  • Undvik trängsel vid biljettförsäljningen och garderoben genom tydliga köer och säkerhetsavstånd.
  • Handdesinfektionsmedel finns att tillgå i museets utrymmen.

Instruktioner för våra besökare:

• Du besöker väl oss endast om du är frisk. Om du blir sjuk eller känner av eventuella symptom på en COVID-19 infektion, kan du undantagsvis avboka din konsertbiljett genom att kontakta anna.engberg@stiftelsenabo.fi, tel. 050 3625 828 eller 050 4096 436.
  • Håll ett säkerhetsavstånd på 1–2 meter till övriga besökare och personalen. Reservera tillräckligt med tid för innan och efter konserten för att undvika rusningssituationer.
  • Kom ihåg bra handhygien. Handdesinfektionsmedel finns att tillgå i museets utrymmen
  • Hosta och nys i armvecket eller i en näsduk.

Vi rekommenderar att du använder ansiktsmask under våra evenemang.