Landæus Trio + Mikko Gunu Karjalainen – Sibelius-museo Hoppa till huvudinnehållet

Landæus Trio + Mikko Gunu Karjalainen

Vuxen 15€

Studerande/ pensionär 12€

← Alla evenemang

Samarbetet mellan Landæus Trio och Mikko Gunu Karjalainen inleddes med en turné i Danmark och Sverige våren 2022.

Bandet spelar musik som Landæus och Karjalainen skrivit för denna komposition. Musiken domineras av ett nordiskt färgstarkt melodiskt uttryck och känslig kommunikation mellan musikerna. Den svenske pianisten Mathias Landæus, som hittills har släppt 20 soloalbum, får sällskap av trummisenCornelia Nilsson, som vunnit Tivoli Jazz Prize, och basisten Johnny Åman, bland annat är känd från Jerry Bergonz band. Trumpetisten Mikko Gunu Karjalainen är känd inte bara för sitt själfulla och lyriska spel, utan också för att vara en frispråkig person som aktivt arbetar för att stärka gemenskapsandan inom konstvärlden, genom att respektera traditioner och samtidigt söka något nytt.

Mathias Landæus, piano
Johnny Åman, bas