Sibbe Live!: Sinfonia Concertante Senza Orchestra – Sibelius-museo Hoppa till huvudinnehållet

Sibbe Live!: Sinfonia Concertante Senza Orchestra

Vuxen 15€

Studerande/ pensionär 12€

Onsdagen den 4.10. 2023 framför Kari Ikonen & Mikko Innanen verket ”Sinfonia Concertante Senza Orchestra” och några ”betongbagateller” på temat betongbrutalism.

Innanen & Ikonen: Sinfonia Concertante Senza Orchestra

Kari Ikonens och Mikko Innanens fyrsatsiga verk, som ursprungligen komponerades för Flame Jazz Clubs 10-årsjubileumskonsert, återvänder till arenan efter en kreativ paus. På grund av verkets improvisatoriska karaktär kommer varje framförande att vara unikt.

Mikko Innanen – saxofoner och andra blåsinstrument
Kari Ikonen – piano, preparerat piano och Moog-synthesizer

Mikko Innanen utsågs till årets artist av Flame Jazz 2017, och 2018 tilldelades Kari Ikonen samma titel. Båda artisterna har också fått det prestigefyllda Yrjö-priset av Finlands Jazzförbund och mår bra i alla andra avseenden. Paret har sällan uppträtt som en duo, men deras samarbete inom musik började med bandet Mr Fonebone redan 1994!